Jouw persbericht integraal in de media

Een overvolle agenda, een mailbox die op springen staat en geen tijd om uitgebreid te eten. Je hebt ongetwijfeld zelf ook van die dagen. Bij journalisten is dit in veel gevallen dagelijkse realiteit. Ze leven daarom vaak op een een snelle hap onderweg. Deze drukte maakt het niet makkelijk om de aandacht van journalisten te trekken. En toch wil je graag in de pers komen. Dit is immers gratis reclame!

Journalisten eten kant-en-klaar

Zorg er dan voor dat jouw nieuws kant-en-klaar is. Net als die snelle hap die de journalist tijdens zijn middagpauze van drie minuten wegwerkt. Het knip- en plakgehalte ligt bij veel journalisten nogal hoog. Stuur daarom een persbericht waar hij niets of niet veel meer aan moet veranderen. Zo kan het bijvoorbeeld helpen als je het persbericht in de derde persoon schrijft.

Haal je voordeel uit drukte in mediawereld

Is dat niet wat lui van de journalist? Al dat copy-pasten? Ja, misschien wel. Soms is het ook gewoon noodzaak. Jij kan er als boodschapper in ieder geval je voordeel mee doen. Je verhaal wordt weergegeven zonder (veel) tussenkomst van de journalist. Als de tekst goed geschreven is en een interessante invalshoek bevat, bestaat de kans dat hij integraal wordt overgenomen. Alsof jij voor een keertje zelf in de krant mag schrijven.