Een content kalender opstellen doe je zo!

Een content kalender opstellen doe je zo!

Vind je het moeilijk om inhoudelijke ideeën voor je blog vinden? Laat je inspiratie je vaak in de steek? Of als je even door je blog gaat, lijkt het er ook wel op alsof het wat lukrake onderwerpen door elkaar zijn? In dit artikel, laat ik je het belang zien van een redactionele kalender en help ik hoe je er zelf een kan opstellen. Download […]

Lees meer

Remeha tilt blog naar hoger niveau

Remeha tilt blog naar hoger niveau

Producent van centrale verwarmingsproducten Remeha staat voor innovatieve oplossingen voor verwarming en de productie van warm water. Om hun (potentiële) klanten zo goed mogelijk te informeren, willen ze hun blog naar een hoger niveau tillen. Vanaf 2019 ondersteunt Woordbrigade het bedrijfsblog van Remeha.  

Lees meer

Freestyle werken, fulltime plezier (leestip)

Freestyle werken, fulltime plezier (leestip)

Ga je met tegenzin naar je werk, omdat het saai en vervelend is? Ploeter je nog steeds in je eigen onderneming die nooit echt van de grond is gekomen? Weet je niet wat je echt wilt doen? Dan is het nu tijd om het helemaal anders aan te pakken. Freestyle werken, fulltime plezier laat zien hoe je geld kunt verdienen door te doen wat je […]

Lees meer

Jaarverslag DCA rolt van de persen

Jaarverslag DCA rolt van de persen

Het wordt stilaan een jaarlijkse gewoonte. Nadat bouwbedrijf DCA eerder al de redactie van zijn jaarverslag 2017 aan ons toevertrouwde, mochten we ook het jaarverslag van 2018 verzorgen. Het rolde zopas van de persen en, al zeggen we het zelf, het ziet er goed uit!

Lees meer

Krijg grip op je werk met Getting Things Done (leestip)

Krijg grip op je werk met Getting Things Done (leestip)

Moderne (communicatie)technieken hebben ons leven gemakkelijker gemaakt, maar niet overzichtelijker. Dagelijks worden we met zoveel informatie geconfronteerd dat we deze voortdurend moeten verwerken en organiseren om enige orde in ons persoonlijke en professionele leven te houden. Dat kan tot stress leiden. Een absolute eye-opener voor ons was Getting Things Done van David Allen.

Lees meer

Eerlijke marketing, het bestaat!

Eerlijke marketing, het bestaat!

Marketing roept bij veel mensen het beeld op van gladjanussen die koelkasten proberen te verkopen aan eskimo’s. En inderdaad, we moeten toegeven, in veel gevallen is het nog steeds zo. Gelukkig zijn er nu ook meer en meer ondernemers die het hart op de juiste plaats hebben en verder kijken dan alleen maar winst maken. Wil dat zeggen dat we ver weg moeten blijven van […]

Lees meer

Content marketing, van marketeer tot uitgever (leestip)

Content marketing, van marketeer tot uitgever (leestip)

Het boek Content Marketing van Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens is echt het standaardboek voor marketeers die willen starten met Content Marketing of die zich verder willen informeren over de knepen van het vak. Goed en vlot geschreven is het een zeer toegankelijk boek met veel informatie en praktische cases. Wat ons betreft een absolute must read!

Lees meer

Laat je blogposts een lang leven leiden

Laat je blogposts een lang leven leiden

Een blogpost schrijven kost veel tijd, energie en inspiratie. Sommige posts, de “evergreens” blijven lang hun waarde behouden. Andere berichten verliezen na een tijdje hun relevantie omdat ze niet meer up-to-date zijn, omdat de samenleving verandert, omdat mensen veranderen, omdat jij verandert, … Het is zonde dat het opzoekingswerk en het schrijfwerk die je erin hebt gestopt zomaar verloren gaat. Maar, je kan blogposts een […]

Lees meer

Waarom bepaalde klanten niet naar jou komen

Waarom bepaalde klanten niet naar jou komen

Je hebt een website, stuurt geregeld nieuwsberichten uit en je geeft veel geld uit aan advertenties? En toch komen er nauwelijks nieuwe klanten aankloppen? Dan schort er wellicht iets aan je boodschap. Een groot struikelblok in de communicatie van veel bedrijven is een inhoud die te algemeen is. Vaak gaan de berichten die bedrijven uitsturen niet verder dan een overzicht van producten,  een opsomming van goede eigenschappen of een hoop mijlpalen uit de geschiedenis van het bedrijf. Hoe leuk […]

Lees meer

Ben jij de accountmanager die we zoeken?

Ben jij de accountmanager die we zoeken?

Als freelance accountmanager ben jij verantwoordelijk voor de opbouw van je eigen klantenkring. Je benadert actief klanten en prospects en zorgt voor het relatiebeheer. Je bepaalt zelf hoeveel en wanneer je werkt. Belangrijkste vaardigheden / eigenschappen commercieel communicatief empathisch nauwkeurig en zelfstandig werken zin voor initiatief ervaring in B2B (bestaand netwerk is geen must, maar wel een zeer belangrijk voordeel) Je hebt een rijbewijs B […]

Lees meer